دانشنامه بازی های ويدئويی

نتايج بيشتر…

Generic selectors
فقط تطابق کامل
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors
console
page
post
جستجو در پست ها
elementor_icons
elementor_font
wpdiscuz_form
new
console
wpforms
post
page
manage_cpt_template
manage_cpt_field
manage_cpt_tax
manage_cpt
wpdiscuz_form
custom-css-js
elementor_library
فیلتر بر اساس دسته‌ها
اکشن
برخط چندنفره گسترده
روگ لایک
سكوبازی (پرشی)
سکوبازی ماجراجویی
سکوبازی معمایی
نقش آفرینی
نقش‌آفرینی اکشن

Menu

دریم کست

Dreamcast Logo Edit

کنسول دریم کست آخرین کنسول بازی ویدیویی خانگی است که توسط سگا ساخته شده است. در 27 نوامبر 1998 در ژاپن منتشر شد. 9 سپتامبر 1999، در آمریکای شمالی؛ و 14 اکتبر 1999 در اروپا. این اولین کنسول بازی ویدیویی نسل ششم بود که پیش از پلی استیشن 2 سونی، گیم کیوب نینتندو و ایکس باکس مایکروسافت بود. توقف ساخت Dreamcast در سال 2001 به 18 سال حضور سگا در بازار کنسول پایان داد.

تیمی به رهبری Hideki Sato در سال 1997 شروع به توسعه دریم کست کردند. برخلاف سخت افزار گران قیمت سترن ناموفق، دریم کست برای کاهش هزینه ها با اجزای خارج از قفسه، از جمله CPU Hitachi SH-4 و NEC PowerVR2 طراحی شد. پردازنده گرافیکی سگا از فرمت رسانه ای GD-ROM برای جلوگیری از هزینه های فناوری DVD-ROM استفاده کرد. توسعه دهندگان توانستند یک نسخه سفارشی از سیستم عامل Windows CE را بر روی دیسک های بازی بگنجانند تا انتقال بازی های رایانه شخصی آسان شود، و برد سیستم آرکید NAOMI سگا امکان تبدیل تقریباً یکسانی از بازی های آرکید را فراهم می کند. دریم کست اولین کنسولی بود که دارای یک مودم مدولار داخلی برای دسترسی به اینترنت و بازی آنلاین بود.

Dreamcast

اگرچه انتشار ژاپنی آن با مشکلات عرضه مواجه بود، اما Dreamcast یک راه اندازی موفقیت آمیز در ایالات متحده با حمایت یک کمپین بازاریابی بزرگ داشت. با این حال، با توجه به انتظارات سونی برای PlayStation 2، فروش به طور پیوسته کاهش یافت. فروش Dreamcast انتظارات سگا را برآورده نکرد و تلاش برای تجدید انگیزه خرید از طریق کاهش قیمت باعث زیان مالی قابل توجهی شد. پس از تغییر در رهبری، سگا در 31 مارس 2001 Dreamcast را متوقف کرد، از تجارت کنسول کنار رفت و خود را به عنوان یک توسعه دهنده شخص ثالث بازسازی کرد. در مجموع 9.13 میلیون واحد Dreamcast در سراسر جهان فروخته شد و بیش از 600 بازی تولید شد. بازی پرفروش آن، Sonic Adventure(1998) – اولین بازی سه بعدی در سری Sonic the Hedgehog سگا – 2.5 میلیون نسخه فروخت.

شکست تجاری دریم کست به عوامل متعددی از جمله رقابت پلی استیشن 2، پشتیبانی محدود از شخص ثالث، و شکست های قبلی 32X و Saturn که شهرت سگا را خدشه دار کردند، نسبت داده شده است. در نگاهی به گذشته، منتقدان از Dreamcast به عنوان یکی از بهترین کنسول‌ها یاد می کنند. برای مفاهیم پیشگامی مانند بازی آنلاین و محتوای دانلودی جلوتر از زمان خود در نظر گرفته شده است. بسیاری از بازی‌های Dreamcast به عنوان نوآورانه در نظر گرفته می‌شوند، از جمله Sonic Adventure، Crazy Taxi (1999)، Shenmue (1999)، Jet Set Radio (2000)، و Phantasy Star Online (2000). Dreamcast همچنان در جامعه بازی های ویدیویی homebrew محبوب است که سرورهای خصوصی را برای حفظ عملکردهای آنلاین و نرم افزار غیررسمی Dreamcast توسعه داده است.

مرجع: