سگا ساترن یک کنسول بازی ویدیویی خانگی است که توسط سگا توسعه یافته و در 22 نوامبر 1994 در ژاپن، 11 می 1995، در آمریکای شمالی، و 8 ژوئیه 1995، در اروپا منتشر شده است. بخشی از نسل پنجم کنسولهای بازی ویدیویی، جانشین جنسیس است. Saturn دارای معماری دو CPU و هشت پردازنده است. بازی های آن با فرمت CD-ROM شامل چندین پورت بازی های آرکید و بازی های اصلی می باشد.
توسعه Saturn در سال 1992 آغاز شد، در همان سالی که سخت افزار آرکید سه بعدی مدل 1 پیشگامانه سگا عرضه شد. ساترن حول یک CPU جدید از شرکت الکترونیک ژاپنی هیتاچی طراحی شده است. یک پردازنده نمایشگر ویدیویی دیگر در اوایل سال 1994 اضافه شد تا بهتر با گرافیک سه بعدی پلی استیشن آینده سونی رقابت کند. ساترن در ابتدا در ژاپن موفق بود اما نه در ایالات متحده، جایی که با یک پرتاب غافلگیرکننده در ماه مه 1995، چهار ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده اش، متوقف شد. پس از عرضه Nintendo 64 در اواخر سال 1996، Saturn به سرعت سهم بازار خود را در ایالات متحده از دست داد، جایی که در سال 1998 تولید آن متوقف شد. Saturn یک شکست تجاری در نظر گرفته می شود. این موضوع تحت تأثیر لغو Sonic X-treme قرار گرفت که به عنوان اولین ورودی سه بعدی در سری محبوب سگا Sonic the Hedgehog برنامه ریزی شده بود. Saturn در سال 1998 توسط Dreamcast با فروش 9.26 میلیون واحد در سراسر جهان که اکثریت آن در ژاپن بود، جایگزین شد.
کنسول ساترن دارای چندین بازی خوب است، از جمله Nights into Dreams، سری Panzer Dragoon و سری Virtua Fighter، اگرچه بسیاری از کتابخانه آن محدود به بازار ژاپن بود، جایی که این سیستم بهتر از غرب عمل کرد. دریافت ساترن به دلیل طراحی سخت افزاری پیچیده و پشتیبانی محدود شخص ثالث، متفاوت است. مدیریت سگا به دلیل تصمیماتش در طول توسعه و توقف ساترن مورد انتقاد قرار گرفته است.
مرجع:
با عضویت در خبرنامه، آخرين اخبار بازی های روز دنیا را در ایمیل خود دریافت كنید.
تمامی حقوق سایت متعلق به گیم سازان می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است | طراحی سایت: وب نگاران پارسه