دانشنامه بازی های ويدئويی

نتايج بيشتر…

Generic selectors
فقط تطابق کامل
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors
console
page
post
جستجو در پست ها
elementor_icons
elementor_font
wpdiscuz_form
new
console
wpforms
post
page
manage_cpt_template
manage_cpt_field
manage_cpt_tax
manage_cpt
wpdiscuz_form
custom-css-js
elementor_library
فیلتر بر اساس دسته‌ها
اکشن
برخط چندنفره گسترده
روگ لایک
سكوبازی (پرشی)
سکوبازی ماجراجویی
سکوبازی معمایی
نقش آفرینی
نقش‌آفرینی اکشن

Menu

والو

شرکت Valve Corporation که با نام Valve Software نیز شناخته می شود، یک شرکت توسعه دهنده، ناشر و توزیع دیجیتال بازی های ویدیویی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در Bellevue، واشنگتن است. این شرکت، سازنده پلتفرم توزیع نرم افزار Steam و فرنچایزهای بازی Half-Life، Counter-Strike، Portal، Day of Defeat، Team Fortress، Left 4 Dead و Dota است.

والو در سال 1996 توسط کارمندان سابق مایکروسافت Gabe Newell و Mike Harrington تأسیس شد. اولین بازی آنها، تیراندازی اول شخصHalf-Life (1998)، یک موفقیت انتقادی و تجاری بود و تأثیری ماندگار بر ژانر FPS داشت. هرینگتون در سال 2000 آنجا را ترک کرد. در سال 2003، Valve استیم را راه اندازی کرد، پس از آن Half-Life 2 (2004)، دنباله های اپیزودیکHalf-Life 2: Episode One (2006) و Episode Two (2007)، بازی های چند نفره Team Fortress 2 (2007) ) و Left 4 Dead (2008)، بازی های پازل پورتال (2007) و پورتال 2 (2011) و بازی چند نفره عرصه نبرد آنلاین Dota 2 (2013) را ارائه کرد.

در دهه 2010، والو بازی های کمتری منتشر کرد و سخت افزار و واقعیت مجازی (VR) را آزمایش کرد. آنها در سال 2015 با Steam Machine، یک سری از رایانه های بازی، وارد بازار سخت افزار شدند و هدست های واقعیت مجازی HTC Vive و Valve Index VR را عرضه کردند. آنها در سال 2020 با Half-Life: Alyx، پرچمدار بازی VR خود، به سری Half-Life بازگشتند. در سال 2022، Valve Steam Deck، یک سیستم بازی پرتابل را منتشر کرد.

والو از یک ساختار مسطح استفاده می کند که به موجب آن کارمندان تصمیم می گیرند چگونه روی خودشان کار کنند. آنها بازی ها را از طریق تست بازی و تکرار توسعه می دهند و طراحی بازی را به عنوان نوعی روانشناسی تجربی توصیف می کنند. تا سال 2012، Valve حدود 250 کارمند و طبق گزارش ها بیش از 3 میلیارد دلار ارزش داشت. بیشتر درآمد Valve از Steam است که بیش از نیمی از بازار بازی های رایانه شخصی دیجیتال را در سال 2011 کنترل می کرد و در سال 2017 حدود 3.4 میلیارد دلار درآمد داشت.

مرجع: ویکی پدیا